نمونه دسته مقالات


پلمپ دفاتر قانونی

پلمپ دفاتر قانونی

پلمپ دفاتر قانونی یکی از تکالیفی است که هر ساله باید توسط اشخاص حقوقی و مشاغل گروه یک انجام گیرد؛ این افراد مکلف هستند قبل از شروع سال مالی جدید، نسبت به تکمیل اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی اقدام نموده و نسبت به تحریر و نگهداری این دفاتر اقدامات لازم را به عمل آورند.

استانداردهای حسابداری

استانداردهای حسابداری

امروزه با پیشرفت علوم مختلف، اقتصاد و به تبع آن علم حسابداری هم دستخوش پیشرفت بسیاری گردیده است؛ قوانین، دستورالعمل ها، روش های جایگزین و مقررات پیچیده ای نسبت به شرایط و وضعیت اقتصادی کشورها وضع گردیده و استانداردهای مختلفی تعریف و تنظیم شده است.

آموزش حسابداری

آموزش حسابداری

انسان موجودی آموزش پذیر است؛ آموزش، نقش حیاتی در پرورش استعداد و پیشرفت نوع بشر ایفا میکند و از این طریق، در رسیدن به خواسته های بی پایان او تاثیر بسزایی دارد. انسانها از طریق آموزش، به حرفه هایی که علاقه مند هستند و یا مشاغلی که می توانند نیازهای هیجانی و یا مالی خود را بر طرف کنند، دست پیدا می کنند.

مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد

مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد

هر ساله، تمام فعالان اقتصادی، موظف به ارائه گزارش کاملی از عملکرد یک ساله خود در قالب اظهارنامه عملکرد به سازمان امور مالیاتی هستند؛ این اظهارنامه که به دو دسته اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شود، باید در موعد زمانی خاصی ارسال گردیده و درصورت عدم ارائه این اظهارنامه در موعد تعیین شده، عواقب جبران ناپذیری در انتظار فعال اقتصادی خواهد بود.

مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی

با توسعه صنعت مالیات و اتکای روز افزون دولتها به منابع مالیاتی، زمینه ایجاد شاخه ای به نام مشاوره مالیاتی در صنایع و کسب و کارهای بزرگ و کوچک به وجود آمد و صاحبان و مدیران کسب و کارها، برای جلوگیری از اتلاف منابع مالی و پرداخت جرایم و هزینه های هنگفت مالیاتی، به این شاخه روی آوردند.

یک نرم افزار حسابداری خوب، چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟

یک نرم افزار حسابداری خوب، چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟

امروزه نرم افزار های حسابداری، نقش جدانشدنی را در علم حسابداری بازی می کنند. حسابداران، با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای که برای ثبت و گزارش دهی امور مالی یک واحد اقتصادی طراحی شده اند، محاسبات گسترده و پیچیده حسابداری را تجزیه کرده و به بخش های کوچک و شفاف تری تبدیل می نمایند و از این طریق، مدیران را در ارائه تصمیمات صحیح و به موقع یاری می نمایند.

ثبت نام در نظام امور مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی

ثبت نام در نظام امور مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی

برای به راه انداختن هر کسب و کاری، باید الزامات قانونی مربوط به آن رعایت شده و مجوزهای لازم در خصوص آن، از مراجع مختلف مربوطه اخذ گردد؛ ثبت نام در نظام امور مالیاتی، از جمله الزاماتی است که باید در شروع هر کاری که در آینده منجر به سود خواهد شد، در نظر گرفته شود. در این مقاله، به تشریح این موضوع پرداخته می شود.

آشنایی با حسابداری صنعتی و کاربرد آن

آشنایی با حسابداری صنعتی و کاربرد آن

حسابداری صنعتی یکی از زیر شاخه های حسابداری محسوب شده که قصد داریم به صورت مفصل در رابطه با آن صحبت کرده و همچنین کاربرد های آن را بیان کنیم. در رابطه با روش های حسابداری صنعتی و همچنین استقرار حسابداری صنعتی نیز توضیحات کامل و جامع را ارائه می کنیم.

روشهای ثبت موجودی کالا

روشهای ثبت موجودی کالا

موجودی کالاهای یک مجموعه، به خاطر ارزش ریالی قابل توجه آنها، یکی از مهم ترین آیتم های یک مجموعه اقتصادی به شمار می روند؛ این امر موجب حساسیت در روشهای قیمت گذاری گردیده که روشهای متعددی را برای ثبت آنها به وجود آورده است. در این مقاله سعی شده است روش های ثبت موجودی کالا به ساده ترین روش ممکن توضیح داده شود.

تفاوت سال مالی و سال مالیاتی

تفاوت سال مالی و سال مالیاتی

نکاتی از قانونی مالیاتهای مستقیم وجود دارد که به قوانین متفرقه مالیاتی معروف هستند و کاربرد زیادی برای حسابداران و حتی مودیان دارد ؛ به عنوان مثال در ماده 155 قانون مالیاتهای مستقیم در مورد تفاوت سال مالی و سال مالیاتی توضیحاتی ارائه شده است.